Waarom we je het karton van het lijf vragen …

Deel dit bericht:

‘We zijn niet zo tevreden over onze dozen, kunnen jullie een betere kwaliteit leveren?’

‘We denken dat ons verpakkingsproces beter kan, maar hoe pakken we die verbetering aan?’

‘We betalen nu een x bedrag voor onze dozen en ik vraag me af of dat goedkoper kan?’

Dit zijn drie vragen over kartonnen verpakkingen die ondernemers, retailers en logistiek managers ons regelmatig stellen. Interessante vragen die we graag en positief beantwoorden. Maar… dan moeten we op onze beurt jou eerst vier cruciale vragen stellen. Zonder de antwoorden op die vragen is het namelijk onmogelijk een adequaat antwoord te geven waar je echt blij van wordt.

Wat moet de doos voor je doen?

Een verpakking is meer dan een verpakking. Natuurlijk moet de doos het product beschermen tegen invloeden van buitenaf, weinig ruimte innemen en moeten transportkosten en handling tot een minimum beperkt blijven. Maar zijn er nog andere factoren die van belang zijn? Gaat het bijvoorbeeld om een primaire of secundaire verpakking? Gelden er mogelijk aanvullende regels?
Bovendien is een verpakking ook een drager van jouw merk. Mogelijk wil je er een bepaalde beleving mee realiseren bij je klant of eindontvanger, die bijdraagt aan jouw marketing.

Welke specificaties hebben jouw dozen nu?

Veel vragenstellers kennen de specificaties van hun huidige verpakking vaak niet precies. De gegevens zijn ergens diep weggestopt in een lang geleden gearchiveerde offerte, de leverancier heeft de specificaties inmiddels aangepast of er is een andere reden waarom ze niet paraat zijn. Zorg er toch voor dat je ze bij de hand hebt, want dan kunnen wij ervoor zorgen dat je exact dezelfde of mogelijk een betere kwaliteit krijgt tegen de gunstigste prijs die we voor je kunnen bedingen.

Welke elementen zijn het belangrijkst voor je?

Wat heeft prioriteit als je jouw verpakking aanpast of op zoek gaat naar een goedkopere leverancier?
Welke kwaliteiten moeten overeind blijven, verbeteren of mogen misschien iets minder? Denk dan aan:

  • Draagkracht/stevigheid
  • Sluiting
  • Handling
  • Te openen/hersluiten door klant
  • Uitstraling
  • Opslag- en transportkosten

Als wij weten wat voor jou het zwaarst weegt, houden we daar rekening mee en heb je straks een verpakking die precies doet wat hij moet doen. Niet meer en niet minder.

Wat vinden je klanten?

Hier hebben we een lastige vraag te pakken, want veel bedrijven hebben geen idee wat hun klanten van hun verpakking vinden. Soms komt een klacht of vraag binnen die te denken geeft, maar vaak ontbreekt enige feedback. Afhankelijk van jouw doelen en de elementen die je belangrijk vindt, kan het soms wel goed zijn om eens wat meningen te verzamelen. Dat hoeft niet ingewikkeld te zijn: jouw klantenservice of salesafdeling kan de vraag meenemen in lopende gesprekken. Met de mening van jouw klant kunnen wij nog beter bepalen aan welke eisen en wensen de verpakking moet voldoen.

En soms nog een vijfde vraag…

Raakt je vraag het hele verpakkingsproces, dan kan het zijn dat onze vragen juist daarover gaan. We  inventariseren dan bijvoorbeeld of automatiseren rendabel is of rendabeler gemaakt kan worden. Of we kijken of een box-on-demand je helpt om transportkosten te besparen.

Lastige vragen over kartonnen verpakkingen

We zijn ons ervan bewust dat we soms best lastige vragen stellen over je huidige kartonnen verpakkingen en dat het wat tijd kost om ze te beantwoorden. Maar de antwoorden op deze vragen bepalen samen of een verpakking of verpakkingsproces beter dan wel goedkoper kan. Dus bel gerust met je vragen en hopelijk vergeef je ons dan die van ons…

Janv2
Group 10

Bel ons +31 (0)33 20 22 165

Group 11

Mail ons info@packcompany.nl

CONTACT

Offerte aanvragen

checkmark
Altijd reactie binnen 1-2 werkdagen
checkmark
Advies en prijsopgave zonder verplichtingen
  • De minimale oplage voor verpakking is 2.500 stuks