De aankoopwens voor veel producten ontstaat pas als consumenten daadwerkelijk in de winkel zijn. Zijn fysieke winkels voor jou een belangrijk afzetkanaal, dan is het verstandig om consumenten ter plekke te verleiden tot een aankoop. Shelf Ready Packaging is daarvoor een geschikt instrument.

Wat is Shelf Ready Packaging?
Shelf Ready Packaging wordt vaak in één adem genoemd met Retail Ready Packaging. De naam zegt het eigenlijk al: de verpakking is zo ontworpen dat deze in één klap in het schap kan zonder dat diverse (om)dozen uitgepakt hoeven worden. Dat is aantrekkelijk voor retailers.

Maar daarmee belichten we eigenlijk vooral de voordelen voor de retailer. Bij goed uitgevoerde Shelf Ready Packaging vergroot je echter niet alleen het retailgemak, maar ook de verleidingskracht van je verpakking. Dat is natuurlijk een groot voordeel voor jouw merk dat in een winkel immers met andere merken moet concurreren.

Twee voorbeelden van Shelf Ready Packaging die we maakten voor Alfa Bier

                 

De voordelen op een rij

  • Meer regie Je hebt als externe partij meer invloed op de voorraad en keuze in het schap. Jouw producten kunnen namelijk snel weer worden aangevuld en zijn zo altijd beschikbaar.
  • Gemakkelijk in gebruik Dit gebruiksgemak geldt zowel voor het winkelpersoneel als voor de winkelende consument.
  • Zichtbaarheid en verleidingskracht Doordat je verpakking echt een display is met een duidelijke eigen signatuur, zorg je voor meer zichtbaarheid en herkenning bij de winkelende klant. Ook impulsaankopen worden significant vaker gedaan.
  • Duidelijke marketing en communicatie Je hebt zelf de leiding over de communicatieboodschappen in jouw deel van het schap.

Wanneer is Shelf Ready Packaging een uitkomst?
Natuurlijk leent Shelf Ready Packaging zich voor bestaande producten die al bekend zijn bij de consument. Maar het is zeker ook bruikbaar als je een nieuw product lanceert. Nieuwe producten moeten immers extra opvallen en verleiden om hun nieuw bevochten plek in het schap te behouden.

Meer weten over Shelf Ready Packaging?

Dan is het soms best lastig om wegwijs te raken in alle mogelijkheden en te beoordelen wat voor jou haalbaar en betaalbaar is. Neem contact met ons op, dan nemen we alle opties rustig door!

Auteur Heleen Vink

Welke cookies zijn er?

We maken onderscheid tussen verschillende soorten cookies

Functionele cookies

We gebruiken zowel sessie-cookies (vervallen wanneer de webbrowser wordt afgesloten) en blijvende cookies (blijven op je apparaat tenzij deze worden gewist). Hieronder volgt een overzicht van de cookies waar we gebruik van maken.

Analytische cookies

We gebruiken zowel sessie-cookies (vervallen wanneer de webbrowser wordt afgesloten) en blijvende cookies (blijven op je apparaat tenzij deze worden gewist). Hieronder volgt een overzicht van de cookies waar we gebruik van maken.

Tracking cookies

We gebruiken zowel sessie-cookies (vervallen wanneer de webbrowser wordt afgesloten) en blijvende cookies (blijven op je apparaat tenzij deze worden gewist). Hieronder volgt een overzicht van de cookies waar we gebruik van maken.

Social media plug-in cookies

We gebruiken zowel sessie-cookies (vervallen wanneer de webbrowser wordt afgesloten) en blijvende cookies (blijven op je apparaat tenzij deze worden gewist). Hieronder volgt een overzicht van de cookies waar we gebruik van maken.

Maak een afspraak

Waar kunnen wij je mee helpen?

"*" indicates required fields