In verpakkingsland hoor je de term ‘verpakking op maat’ vaak voorbij komen. De tegenhanger hiervan is een standaard verpakking. Een verpakking uit het standaard assortiment heeft een afmetingen en kwaliteit die vaak gebruikt worden. Maar wat nu als de standaard verpakking nét te groot is en eigenlijk ook nét niet de juiste kartonsterkte heeft? De oplossing: een verpakking op maat. Maar wat wordt er nu daadwerkelijk bedoeld met een verpakking op maat? En waarom is dit zo belangrijk? Hieronder geven we je tekst en uitleg!

Wat houdt een verpakking op maat in?

Even terug naar de basis, wat is een ‘verpakking op maat’? Het antwoord is in theorie simpel: een verpakking die perfect om het product heen past. De verpakking moet dus vooral geen loze ruimtes bevatten. Geen lucht vervoeren heeft meerdere voordelen: om mee te beginnen blijft het product perfect op zijn plaats tijdens verzendingen. Dit betekent niet alleen dat de uitpakervaring voor de klant goed is, maar dat er ook een minimale kans op beschadiging van het product is. Daarnaast werk je met een verpakking op maat ook efficiënter. Door minder lucht te vervoeren hoeven er weer minder vrachtwagens te rijden. Dit resulteert in lagere transportkosten maar ook in een reductie van de co2-uitstoot. Op een verpakking op maat hoort natuurlijk ook jouw eigen bedrukking!

Verpakking passend bij de doelgroep

Een verpakking op maat is voor iedere organisatie anders, jouw grote producten passen immers niet in de brievenbusdoosjes van de buurman. Maar binnen een organisatie kan een ‘verpakking op maat’ in de loop der tijd ook veranderen. Wanneer de organisatie een groei door heeft gemaakt en daardoor het gebruik van verpakkingen enorm is gestegen, kan een verpakking met autolockbodem uitkomst bieden om het inpakproces te versnellen. Als de organisatie daarnaast ook de retouren ziet toenemen is een retourstrip op de verpakking een enorme toegevoegde waarde voor de klant. Na de groei in de organisatie zijn de wensen rondom de perfecte verpakking voor jouw product veranderd. Jouw definitie van een verpakking op maat veranderd dus ook want er zijn een tweetal nieuwe eisen met betrekking tot het gebruiksgemak bij gekomen.

Aan de slag met jouw verpakking op maat? Om antwoord te geven op de vraag waar we mee begonnen: wat is een verpakking op maat? Een verpakking speciaal ontwikkeld voor jouw product. Hierbij is rekening gehouden met alle wensen vanuit jouw organisatie. Weet je precies welke upgrades jouw verpakking zouden moeten krijgen en zou je hier graag eens verder over willen praten? Of ben je er juist nog niet helemaal over uit welke kant je op wil met jouw verpakking? Wij helpen je graag verder met het realiseren van jouw ideale verpakking op maat!

Auteur Eline Beekhuis

Welke cookies zijn er?

We maken onderscheid tussen verschillende soorten cookies

Functionele cookies

We gebruiken zowel sessie-cookies (vervallen wanneer de webbrowser wordt afgesloten) en blijvende cookies (blijven op je apparaat tenzij deze worden gewist). Hieronder volgt een overzicht van de cookies waar we gebruik van maken.

Analytische cookies

We gebruiken zowel sessie-cookies (vervallen wanneer de webbrowser wordt afgesloten) en blijvende cookies (blijven op je apparaat tenzij deze worden gewist). Hieronder volgt een overzicht van de cookies waar we gebruik van maken.

Tracking cookies

We gebruiken zowel sessie-cookies (vervallen wanneer de webbrowser wordt afgesloten) en blijvende cookies (blijven op je apparaat tenzij deze worden gewist). Hieronder volgt een overzicht van de cookies waar we gebruik van maken.

Social media plug-in cookies

We gebruiken zowel sessie-cookies (vervallen wanneer de webbrowser wordt afgesloten) en blijvende cookies (blijven op je apparaat tenzij deze worden gewist). Hieronder volgt een overzicht van de cookies waar we gebruik van maken.

Maak een afspraak

Waar kunnen wij je mee helpen?

"*" indicates required fields